(VRIENDEN)CONCERT

Robbrecht_edited.jpg
floor-6.jpg
Foto-Kalle_Cello-768x934 (1)_edited.jpg

Robbrecht van Cauwenberghe bajan                  Floor Le Coultre viool                                  Kalle de Bie cello

Robbrecht Van Cauwenberghe (1995) wordt door zijn uniek instrument en virtuositeit regelmatig gevraagd voor muziektheaterproducties en recitals in binnen- en buitenland. Zo speelde hij in seizoen ’19-’20 in de gelauwerde voorstelling “Zwijnenstal” van de Nederlandse Reisopera in coproductie met Theater Sonnevanck en was hij eerder te horen in voorstellingen van Théatre d’Art en operagroep The Fat Lady (Haarlem). Daarnaast is Robbrecht regelmatig te horen in verschillende radio- en tv-programma’s: zo werd hij onder andere gevraagd voor een residentie in het programma “Opium” op NPO Radio 4 en werd hij uitgenodigd als “Jonge Held” in het TV-programma Podium Witteman (NPO 2). Hij studeerde bajan aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag bij An Raskin - waar hij gesteund werd door een excellentiebeurs -, de Kunstuniversität Graz en muziekwetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven, waar hij zijn bachelor-studie afsloot met de graad “Magna cum Laude”. Robbrecht speelt op een Jupiter-bajan (Russische variant van de knopaccordeon) die speciaal voor hem in Moskou gebouwd werd.

Kalle de Bie (1994) begon met cello spelen toen hij zes jaar oud was. Vanaf 2008 studeerde hij aan het Conservatorium van Amsterdam bij Jeroen den Herder, Jelena Očić en Dmitri Ferschtman. Kalle sloot zijn studie aan de Universität für Musik und darstellende Kunst te Wenen bij de beroemde cellopedagoog Reinhard Latzko.

Kalle is een veelzijdig musicus met een grote passie voor kamermuziek. Van jongs af aan heeft Kalle veel kamermuziek gespeeld en heeft daarmee kunnen optreden in mooie concertzalen zoals het Concertgebouw, de Doelen en TivoliVredenburg.

Hij maakte deel uit van het kamerorkest de Fancy Fiddlers onder begeleiding van de bekende vioolpedagoog Coosje Wijzenbeek. Hier ontdekte hij zijn liefde voor het samenspel met anderen.

Floor Le Coultre (1990), benoemd tot Jong Muziektalent Nederland in 2011, heeft zich geëtaleerd als gepassioneerd en communicatief kamermusicus.  Ze begon op vierjarige leeftijd met vioollessen bij haar tante. Ze vervolgde haar studie bij Joyce Tan, Ilona Sie Dhian Ho, Pavel Vernikov en Ilya Grubert. In 2014 sloot ze haar Masters af met onderscheiding voor ‘meeslepend spel’ aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Ze vervolgde haar post-graduate studie  in Italië (Fiesole, Bergamo en Portogruaro) voor 3 jaar dankzij het Prins Bernhard Cultuurfonds.

Floor heeft verschillende prijzen gewonnen en trad op in concertzalen in China, Zuid-Korea, Europa, Zuid-Amerika en de USA.

Floor heeft een vast duo met gitarist Martin van Hees als violiste en altvioliste. Tevens treedt ze regelmatig op met het Hermitage Kwartet, vormt ze een vast duo met pianist Maarten den Hengst en is ze duopartner met violist Tim Brackman op de viool en altviool. Daarnaast maakt ze deel uit van het Amsterdam Chamber Ensemble en het Arethusa strijkkwartet.

Daarnaast is Floor een veelgevraagd kamermusicus in verschillende ensembles zoals Ludwig en New European Ensemble en tijdens festivals zoals het Stift Festival, Aurora Festival (voormalig) Peter de Grote Festival, Festival Classic Con Brio, Easter Chamber Jam festival, Ulverston festival, KMFE, Cividale festival.

1)Apparitions van Philippe Hersant voor viool ,cello, bajan     3 delen

2) 1e deel Kodaly duo voor viool en cello (allegro serioso, non troppo)

3) Bach gamba sonate bwv 1027 in G (cello en bajan)

deel 1 Adagio