DUO AMACORD

30 maart 2024
15.30 uur
Kerk van Peize

Pianoduo Amacord bestaat uit het pianistenechtpaar Ivana Alkovic en Maarten den Hengst. Zij ontmoetten elkaar in Wenen, waar zij beiden hun post-graduate studie aan de Universität für Musik und darstellende Kunst hebben afgerond. Beide pianisten maakten al naam op de internationale podia voordat zij eerst privé en later achter de piano samenkwamen. Pianoduo Amacord is veelvuldig te horen in binnen- en buitenland. In hun relatief korte bestaan gaven ze concerten in Sri Lanka, Frankrijk, Oostenrijk, Servië en Kroatië, en in Nederland op diverse podia, waaronder op het Pianoduo Festival en het Concertgebouw te Amsterdam. Het duo werkt graag samen met hedendaagse componisten. Zo schreven Genevieve Murphy, Karl Fiorini, Marlijn Helder, Diego Soifer en Dominy Clements nieuw werk voor het duo. Het komende seizoen zal het duo nieuw werk van Christopher Devine in première brengen. In januari 2020 verscheen het debuutalbum van het duo bij het label ZIP records met werken van Debussy, Bizet en Ravel. Het album, dat 'Magical Garden' heet, is inmiddels zeer goed ontvangen door de nationale en internationale pers, en is regelmatig op de radio te horen. En de nieuwste CD is recent verschenen met zeer lovende kritiek! En zaterdag 30 maart te horen in de Kerk van Peize.

’’Thema und Variationen aus Wien"

W. A. Mozart: Andante mit Variationen , KV501
L. Van Beethoven: Acht Variationen über ein Thema des Grafen von Waldstein, WoO67
J. Brahms: Variationen über ein Thema von Robert Schumann, opus 23
H. von Herzogenberg: Variationen über ein Thema von Johannes Brahms, opus 23

kleine pauze

C. Devine: Sonatine (dedié amicalement à Pianoduo Amacord)
F. Schubert: Acht Variationen  über ein eigenes Thema, opus 35, D813

entree € 20,- (voorverkoop) aan de deur € 25,-
jeugd t/m 23 jaar gratis.
Wel aanmelden via de mail (mariahoeveconcerten@gmail.com Er is een beperkt aantal gratis plaatsen)