Pianist TOBIAS BORSBOOM
       20.15 uur
Kerk van Peize

Tobias Borsboom is volgens de NRC

“een weergaloze pianist en een meesterverteller.”

Op vrijdag 16 februari 2024 speelt hij bij ons in de Kerk van Peize Leopold Godowsky’s ‘Java Suite’. Deze Poolse pianist en componist, in zijn tijd wereldberoemd, maakte 100 jaar geleden een tournee door Indonesië. Van zijn impressies maakte hij betoverende pianomuziek, waarmee een pianist een caleidoskopisch kleurenpalet uit de piano kan toveren. Indonesische gamelan klinkt ook door in ‘Estampes’ van Debussy.

F. Chopin - Nocturne nr. 1 in bes-klein, Op. 9/1

C. Debussy - Estampes (1903), 3 delen: I. Pagodes, II. La soir'ee dans Grenade, III. Jardin dans la pluie

L. Godowsky - Java Suite (1924), 6 delen: VII. Three Javanese dances, VIII. Gardens of Buitenzorg, IX. In the Streets of Old Batavia, X. In the Kratin XI. The Ruined Water Castle at Djokja, XII. A Court Pageant in Solo

Entree: € 20,- (voorverkoop) € 25,- aan de deur jeugd t/m 21 jaar gratis. Wel aanmelden via de mail.  Prijzen zijn inclusief drankjes voor en na het concert.

ER ZIJN EEN BEPERKT AANTAL GRATIS PLAATSEN.