BETH en FLO

klassieke pianomuziek met een vleugeltje humor

zondag 27 april 2025 15.30 uur in de Kerk van Peize

Beth & Flo: twee klassiek geschoolde pianistes die een brug slaan tussen de concertzaal en het theater. Klassieke muziek op hoog niveau gecombineerd met pakkende teksten, fysiek theater en een flinke dosis humor!

Wie kent ze niet? Ze waren al eerder in Peize met groot succes.

We bieden als stichting Mariahoeve dit concert gratis aan aan onze vrienden en vriendinnnen! (wel even mailen dat je komt)

Maar natuurlijk mag iedereen van dit pianistenduo komen genieten!

Beth & Flo, oftewel Elsbet Remijn en Claudette Verhulst, studeerden aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag, waar zij beiden hun Masterdiploma klassiek piano behaalden. Het duo valt op door hun frisse energie, eensgezind samenspel en door de verrassende vorm van concerteren die zij de afgelopen jaren ontwikkelden. Dit bracht hen in 2020 tot de Finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF). De jury omschreef hen als “een veelbelovend cabaretduo dat klassieke muziek knap weet te combineren met prachtige scènes”. De cabaretvoorstelling Niet wat je denkt, hun absurdistische programma vol klassieke werken, was seizoen 2021-2022 in theaters door heel Nederland te zien. In seizoen 2022-2023 ging Niet wat je denkt in reprise.

Vanaf september 2023 is het tweede cabaretprogramma Ander Onderwerp te zien in de theaters.

In het najaar van 2021 kwam het derde Vleugeltje Klassiek - een blauw vleugeltje - uit met werken van de Britse componist Oliver Davis, de Rhapsody in Blue van Gershwin en nieuwe liedjes van Beth & Flo.
In mei 2021 kregen Beth & Flo van BNNVARA de kans om een theaterfilm te maken in het kader van het NPO Actieplan Cultuur. In Beth & Flo: Concert in uitvoering nemen Beth & Flo de kijker drie kwartier lang mee in hun unieke mix van klassiek en cabaret. De theaterfilm is een voorproefje op hun avondvullende theatervoorstelling Niet wat je denkt. De film ging in première op zaterdag 21 augustus op NPO 2 Extra.

Een andere prachtige kans kreeg het duo in november 2021: zij reisden naar Londen om daar gloednieuwe werken op van de Britse componist Oliver Davis – samen met het Royal Philharmonic Orchestra. Het album waarop deze werken voor twee piano’s en orkest te horen zijn, kwam uit in oktober 2023.

Entree € 20,-  MAAR..... vrienden en vriendinnen van stichting Mariahoeve GRATIS.

Wel aanmelden via de mail.

jeugd t/m 23 jaar gratis (wel aanmelden via de mail: mariahoeveconcerten@gmail.com

Er is een beperkt aantal gratis plaatsen)